Onboarding game Jumbo Supermarkten

Gepubliceerd door Theo op

Jumbo is een familiebedrijf met een rijke geschiedenis. Maar de laatste jaren groeit het bedrijf zo hard dat het risico bestaat dat de kern van Jumbo langzaam verdwijnt. Om te zorgen dat alle nieuwe medewerkers het Jumbo DNA blijven uitdragen en dat de geschiedenis niet vergeten wordt, vroeg Jumbo aan TinQwise Immersive een op maat gemaakte onboarding game te maken. Deze game is ontwikkeld op basis van de Escape Room in a Box.

Tijdens deze onboarding game komen alle nieuwe werknemers van het hoofdkantoor bij elkaar. Ze krijgen allemaal hun eigen backpack met daarin puzzels en opdrachten. Deze gaan allemaal over de historie, visie en kracht van Jumbo. Jumbo groeit de laatste jaren erg snel. In tien jaar tijd hebben zij hun omzet al zo’n tien keer verdubbeld. Dit komt door de succesformule die Jumbo gebruikt. Deze succesformule moeten alle nieuwe werknemers van Jumbo ook meekrijgen. 

Red het Koningsontbijt

Samen sta je sterker. Alleen als de onboardees samenwerken kunnen de puzzels opgelost worden. Wanneer de puzzels succesvol zijn afgerond, heerst er een gevoel van optimisme en is men gemotiveerd. Je voelt echt dat je deel uit maakt van een groter geheel. In groepen leer je ook het gebouw beter kennen doordat je voor het oplossen van de puzzels echt door het hele hoofdkantoor moet lopen om de oplossing te vinden. Je bent actief met elkaar bezig.

De onboardees worden in de game meegenomen in het verhaal. Ze moeten Jim helpen om een nieuw product in de schappen te krijgen. Een nieuw product in de winkel krijgen vraagt iets van elke afdeling binnen het bedrijf. De onboardees hebben een uur om te zorgen dat alle afdelingen op elkaar afgestemd zijn en het nieuwe product in de winkels ligt. Het verhaalelement zorgt ervoor dat de spelers zich betrokken voelen en helemaal worden meegenomen in het verhaal. 

Socialer