Onboarding game ABN AMRO

Gepubliceerd door Theo op

ABN AMRO werkt sinds 2018 met zelforganiserende teams. Een breuk met het traditionele hiërarchische organisatiemodel die zorgt voor meer beslissingsbevoegdheid op de werkvloer. Voor ABN AMRO ook aanleiding om de onboarding van nieuwe medewerkers anders in te richten. De bank verwelkomt jaarlijks duizenden nieuwe mensen. Hoe geef je al deze medewerkers een warm welkom én zorg je ervoor dat ze een vliegende start maken in het team waarin ze gaan werken?

ABN AMRO nodigt alle nieuwe collega’s uit voor een Warm Welkom-dag op het hoofdkantoor in Amsterdam. Nieuw onderdeel van deze dag is de Got Your Back(pack)-game van TinQwise Immersive. Deze game van anderhalf uur zorgt ervoor dat alle medewerkers elkaar en het bedrijf leren kennen, op een leuke en interactieve manier. Om het spel goed te kunnen spelen moet je onder andere ondernemend en zelfredzaam zijn. Typische kwaliteiten die je nodig hebt binnen zelforganisatie. De game is ontworpen op basis van de Escape Room in a Box.

Slimmer

Slimmer

Got Your Back(pack) is een survival pakket voor de eerste dag op je nieuwe werk, gemaakt met de Escape Room in a Box. Je gaat actief aan de slag met je nieuwe collega’s. Door middel van verschillende puzzels en een speurtocht leer je het gebouw van binnen en buiten kennen. Het is een competitieve game, want je moet alle puzzels binnen de tijd oplossen om aan het einde al je praktische zaken voor je eerste dag op kantoor te bemachtigen.

De game is volledig gepersonaliseerd voor ABN AMRO. De missie, visie en kernwaarden van het bedrijf zijn in de puzzels en spellen verwerkt. Zo leren de nieuwe medewerkers op een actieve manier wat het betekent om voor ABN AMRO te werken.

Socialer

Alles is gericht op samenwerken en communiceren. Je werkt in groepjes om de puzzels op te lossen en de speurtocht te doen. Omdat je elkaar nodig hebt leer je je nieuwe collega’s en werkgever goed kennen en ontstaat er meteen een teamgevoel bij mensen.

Socialer